2/19/2011

TV advertising of the year

Article by Hankyung News
Translated by Wid Kosoo


Credit with many thanks to WID Kosoo



TV advertising of the year



The Korea Economic Daily with CM Strategy Institute has released their survey results for TV Advertising of the Year 2010.


CM Korea Institute for Strategic Studies (www.cmvalue.co.kr) were measured for overall liking of TV ads by consumer panel. The consumer panel are 10.010 inhabitant of metropolitan area, age 3 to 59.


Consumers voted for their favorite advertising in each category : telecommunications sector, card, food and beverages, chemical division, banking sector, and securities division.



The leading brand Hana Bank CF chosen as ‘TV Advertising of the Year’ in bank category. The duration is only seconds but the concept is really good. Very Korea with the poetry and good letter, Hana Bank delivered their message well. The repeated exposure to compliment, and also introduced the variety of bank activities : advanced care facilities, multicultural family support, entrepreneurship support and so on.


The ad is about the surrounding neighborhood, looks relaxed with the heartwarming smiles upon their faces. The atmosphere looks good from the beginning to the end.


There are many advertising models with attractive characters. But most of all, Ko Soo with his neat haircut and a bright light around his face gives such a warm atmosphere to capture the minds of this advertising, and as the high affinity for women. But turned out the rating of men age 30-40 is the highest.


-the end-



This is the winning ad :



user posted image



ดู วีดีโอ ที่นี่ค่ะ watch VDO here

http://subhatra.multiply.com/video/item/114/kosoohana2010cf.wmv



ข่าวบอกว่า

Korea Economic Daily ร่วมกับ สถาบัน CM Strategy ได้ออกผลสำรวจ
ผลงานโฆษณาทีวี ของปี 2010
ผลสำรวจจากผู้บริโภค 10,010 อายุเฉลี่ย 3 ปี ถึง 59 ปี
ผู้บริโภค โวตให้กับโฆษณาที่พวกเขาชอบมากที่สุด จากหลากหลายกลุ่ม
เช่น กลุ่ม สื่อสาร อาหาร เครื่องดื่ม เคมี ธนาคาร และหุ้น



โฆษณา ฮาน่า แบงค์ ได้รับเลือก ให้เป็นโฆษณาที่ดีที่สุดของปี ในกลุ่มธนาคาร
แม้โฆษณา จะสั้นเพียงไม่กี่วินาที แต่คอนเซ็บ ดีมากๆ


ภาษาเกาหลีที่ใช้ มีความหมายดี และตัวหนังสือก็สวย
Hana Bank สามารถถ่ายทอดความหมายได้ดี แบ็งค์มี กิจกรรม มีผลิตภัณฑ์มากมาย
และอื่นๆ (พี่ข้ามไปนะคะ)



ภาพในโฆษณา ก็ดูผ่อนคลาย สบายๆด้วยใบหน้าที่ยิ้มแย้มของผู้คน
ที่อยู่รายรอบ บรรยากาศดูอบอุ่นตั้งแต่ต้นจนจบ


มีนายแบบหลายๆคนที่มีบุคลิกดึงดูดใจผู้ชม แต่ที่ดี่มากที่สุดจากทั้งหมด คือ โกซู
ที่มีผมเรียบ และรอยยิ้มสว่างบนใบหน้าของเขาให้บรรยากาศที่อบอุ่น
จับหัวใจของผู้คน ในโฆษณาชิ้นนี้และนี่ควรจะเป็นเรื่องที่เกี่ยวข้องสำหรับผู้หญิง
แต่กลับกลายเป็น กลุ่มผู้ชาย อายุ ระหว่าง 30-40 ที่ให้คะแนนมาสูงที่สุด



user posted image

No comments:

Post a Comment