1/08/2011

Targeting the female consumers – The golden age of handsome male camera models

 

English translation by Elsie, Many thanks to dear Elsie.

English translation of relevant parts



http://isplus.joinsmsn.com/article/700/4896700.html?cloc=


user posted image



Targeting the female consumers –

The golden age of handsome male camera models


Assigning handsome male models for camera ads is becoming the rage now. There appears to be a switch of interest from female models which were preferred in the past to hot male models which is becoming the trend now in the camera industry. As there has been an increase in female consumers in the camera market, male models for cameras have become increasingly popular.



More camera brands are using male models for their user-friendly (compared with the DSLR) and good hybrid products favoured by women consumers. Won Bin, Ko Soo and Song Jun Ki are distinctive models for the respective brands of cameras.


user posted image



Sony - Casting of Ko Soo after Soh Ji Sub



Since August of last year, Ko Soo has become the new model for Sony Korea ’s DSLR camera. At that time, a Sony Korea spokesman revealed that they decided to appoint Ko Soo because they heard that he is good at photography. Having specialized in movie making during his college days, Ko Soo has the strengths of a professional. Thus, he is able to forge a close bond with consumers as he is “Ko Soo who knows the camera well”.


 

Casting So Ji Sub before Ko Soo has proven that the “handsome male strategy” has succeeded. The concept then was an image of Soh Ji Sub who was good at taking pictures. The appearance of Ko Soo in his first Sony commercial was also similar to Soh Ji Sub’s. Featuring the handsome actors who are good with the camera against a harmonious setting with nature as the backdrop is a good strategy to attract the attention of consumers.



In November last year, a new commercial for the Sony Alpha 55 features Ko Soo in an entirely different scenario. He plays a black suited secret agent in the commercial. While being pursued, he has a close encounter with a beautiful lady. He then proceeds to take a picture of the lady with a camera in one hand while grasping and slithering down the rope with the other as she is going down the stairs. This is reminiscent of the “007” and “Mission Impossible” series. Just like his action scene in PSYCHIC, Ko Soo’s action-hero image in the Sony commercial has left a strong impression. This helps maximize the advertising effect for the new product.



--- end of translation ---



เป้าหมายคือกลุ่มลูกค้าที่เป็นผู้หญิง


- ปีทองของดาราชายรูปหล่อ กับการเป็นนายแบบให้กล้องถ่ายรูป




การใช้นายแบบผู้ชายรูปหล่อ ในโฆษณา กำลังกลายเป็นกระแสที่ดุเดือดในขณะนี้
ความสนใจที่เปลี่ยนจากการใช้นางแบบผู้หญิงซึ่งได้รับความนิยมมากในอดีต มาเป็น
นายแบผู้ชายที่ฮ๊อต ซึ่งกำลังเป็นเทรนด์ อยู่ในขณะนี้ ในธุรกิจ กล้องถ่ายรูป
เพราะกลุ่มลูกค้าผู้หญิงมีมากขึ้น นายแบบผู้ชาย สำหรับกล้องจึง
กลายเป็นความนิยมเพิ่มขึ้นเรื่อยๆ


มีหลายแบรนด์ที่ใช้ดาราชายเป็นนายแบบ และได้รับความชื่นชอบจากลูกค้าสุภาพสตรี
วอน บิน โกซู และ ซอง จุน กิ คือนายแบบที่โดดเด่น สำหรับยี่ห้อของกล้อง ตามลำดับที่กล่าวข้างต้น

 


โซนี่ ใช้โกซู ต่อจาก โซ จี ซบ

 


ตั้งแต่สิงหาคม ปีที่แล้ว โกซู เป็นนายแบบให้ โซนี่โคเรีย สำหรับกล้อง ’s DSLR
ตอนนั้น โฆษก ของโซนี่ โคเรียกล่าวว่า ที่ตัดสินใจเลือก โกซู เพราะได้ยินมาว่า โกซู เก่งการถ่ายภาพ
เขาได้ศึกษาในสาขาการสร้างภาพยนตร์เป็นพิเศษตอนเรียนในมหาวิทยาลัยด้วย โกซูมีจุดแข็งคือความเป็นมืออาชีพ
ดังนั้นเขาจึงสามารถที่จะเข้าถึงผู้ใช้ได้แนบแน่น เพราะเขาคือ "โกซู คนที่รู้เรื่องกล้องเป็นอย่างดี"


การใช้ โซ จี ซบ ก่อนโกซู พิสูจน์ให้เห็นว่า "กลยุทธ์หนุ่มหล่อ " ประสพความสำเร็จ
คอนเซ็ปคือ โซ จี ซบ ที่เก่งในการถ่ายรูป ภาพของโกซู ในโฆษณา ตัวแรกก็คล้ายๆกันกับของโซ จี ซบ
เป็นภาพของดาราหนุ่มรูปหล่อที่เก่งเรื่องการถ่ายรูป ซึ่งกลมกลืนไปกับธรรมชาติที่เป็นฉากหลัง
เป็นกลยุทธ์ที่ดีที่จะดึงดูดความสนใจของลูกค้า


เมื่อ Nov ปีที่แล้ว หนังโฆษณา ของโซนี่ ตัวใหม่ออกมาสู่สายตาเป็นเรื่องราวที่แตกต่างออกไป
เขาเล่นเป็นสายลับในสูทสีดำ ขณะที่กำลังถูกติดตาม เขาพบกับหญิงสาวสวย จึงถ่ายรูปเธอขณะที่เธอกำลังก้าวลงบันได ด้วยมือเพียงข้างเดียว
อีกมือก็จับเชือกโรยตัวลงไป นี่ทำให้นึกถึง หนัง “007” และ “Mission Impossible”
เหมือนที่เขาเล่นฉากแอ๊คชั่นในหนัง Psychic ภาพพระเอกแอ๊คชั่นของโกซู ในโฆษณาโซนี่
สร้างความประทับใจอย่างรุนแรง สิ่งนี้ช่วยเพิ่มการโฆษณา ที่มีผลกับ สินค้าตัวใหม่นี้

No comments:

Post a Comment